Un binecunoscut alchimist, ce a studiat Alchimia şi Kabbala, ce a publicat numeroase cărţi pe acest subiect, revelând taine ale simbolurilor alchimice, ce nu au fost prea des explicate.
Frate si prieten,
Bereschith si Mercavah insumeaza stiinta lui Dumnezeu si a lumii. Eu spun „stiinta lui Dumnezeu”, cu toate ca Dumnezeu este infinit de necunoscut. Intreaga lui natura scapa investigatiilor noastre. El este principiul absolut al existentei si al fiintelor si nu trebuie confundat cu efectele pe care el le produce; si poate fi spus, afirmandu-i tot timpul existenta, ca el nu este nici fiind, nici o fiinta. O astfel de definitie se increde ratiunii, fara a ne deruta, mentinandu-ne pentru intotdeauna departe de toata idolatria. Dumnezeu este singurul postulat absolut al stiintei, intreaga ipoteza necesara care serveste drept baza pentru orice certitudine; si iata cum maestrii nostri antici au stabilit, deasupra insasi stiintei, aceasta sigura ipoteza a credintei : Fiinta este. In Fiinta este viata. Viata este manifestata prin miscare. Mişcarea este perpetuată prin balansarea forţelor. Armonia rezulta din analogia opozitiilor. Se afla, in natura, o lege imuabila si un nedefinit progres. O schimbare vesnica a formelor si indestructibilitatea substantei, pot fi gasite prin observarea lumii fizice.
Metafizica ne prezinta legi analoage si fapte fie intr-o ordine intelectuala, fie morala, pe de-o parte, adevarul neschimbat, iar pe de alta parte, fantezia si imaginatia. Pe de-o parte este binele care este adevarul, pe de alta parte este raul care este falsitatea, si din aceste aparente conflicte iese la suprafata judecata (ratiune) si virtutea.
Virtutea este compusa din bine si dreptate. Binele o face indulgenta. Dreptatea o face aspra. Binele pentru ca este drept si drept pentru ca este bine : este intotdeauna frumos. Acesta imensa armonie dintre lumea fizica si cea morala, incapabila de-a avea o cauza superioara ei insasi, ne dezvaluie si ne demonstreaza existenta unei neschimbatoare intelep ciuni si a unei inteligente infinita, creativa si activa.
Geniul civilizator pe care evreii il personalizeaza in Enoch a fost numit de egipteni Trismegistus, iar de greci Kadmos sau Cadmus, cel care a vazut pietrele vii ale Tebei ridicandu-se singure si ocupandu-si locul la acompaniamentul lirei lui Amphion.
Cartea primitiva si sacra, cartea lui Postel numeste geneza lui Enoch - prima sursa a qabalei – o data traditia divinului, umanului si religiosului. Aici in toata simplitatea ei se reveleaza suprema inteligenta ratiunii si iubirii de om, eterna lege guvernand expansiunea infinita, numerele din infinita expansiune, numerele in imensitate si imensitatea in numere, poezia in matematica si matematica in poezie.
Cine ar putea crede ca, cartea care a inspirat toate aceste teorii si simboluri religioase a fost pastrata, ajungand la noi sub forma unui ciudat set de carti?
Nimic nu este mai adevarat – curtea de Gebelin, asa cum a fost urmarita de toti cei care au studiat serios simbolismul acestor carti, a fost prima care le-a descoperit, in secolul trecut.
Alfabetul si cele zece simboluri numerice sunt, desigur, baza elementelor tuturor stiintelor. Adauga-le semnele celor patru puncte cardinale ale cerului sau ale celor patru sezoane si ai intreaga carte a lui Enoch. Fiecare semn reprezinta o idee absoluta, sau esentiala, daca vrei. Forma fiecarei cifre si a fiecarei litere are ratiunea ei matematica si semnificatia ei hieroglifica. Ideile inseparabile de numere, isi urmeaza miscarile prin aditionare, multiplicare, etc ..si isi obtin exactitatea. Cartea lui Hermes Trismegistus este aritmetica gandului.
miercuri, 9 iunie 2010
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu